אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, ואנחנו לגמרי מסכימים כשזה קשור לתמונת הפרופיל שלכם!
תמונת הפרופיל היא מבין הדברים הראשונים שאנשים רואים ברגע שהם נכנסים לעמוד שלכם.
היא מייצגת את העסק שלכם, מה הוא עושה ויוצרת את הרושם הראשוני על עמוד הפרופיל שלכם ויכולה לקדם את העמוד שלכם משמעותית!
בין אם יש לכם עמוד עסקי קיים או עמוד שאתם רוצים להקים ולעשות ממנו משהו גדול כמשפיען, עליכם לשים דגש ותשומת לב בבחירת תמונת הפרופיל שלכם.
זכרו שיחד עם מיליארד משתמשי אינסטגרם, אתם צריכים לחשוב על אסטרטגיה נכונה שתגרום לכם להתבלט מהשאר ואיך אתם יכולים לקדם את העמוד שלכם לעומת אחרים!
תמונת הפרופיל שלכם היא יותר מרק צילום סטנדרטי, היא למעשה הדבר שישכנע את העוקבים שהם נמצאים במקום הנכון ושחבל יהיה להם לא לעקוב אחריכם…
אז יאללה, מוכנים ללמוד איך לבחור את התמונה המושלמת?
אלו הטיפים שלנו:
1# האם בחירת הלוגו של העסק/מותג היא האופציה הנכונה עבורכם?
ההחלטה הראשונה שעליכם לעשות כעמוד עסקי היא לחשוב האם יהיה נכון עבורכם להשתמש בלוגו שלכם כתמונת הפרופיל או בתמונה אחרת.
התשובה שלכם צריכה להסתמך על הסגנון והתוכן שאתם מתכננים להקים ולהראות בעמוד האינסטגרם שלכם.
במידה ואתם פרילנסרים, צלמים, מאמני כושר או משפיענים, עדיף להשתמש בתמונה של הפנים היפות שלכם כתמונת הפרופיל. בכל זאת, אנשים מכירים אותכם או רוצים להכיר, ופחות מעוניינים בלוגו של החברה.
למה? כי במידה ואתם מוכרים את "עצמכם" באינסטגרם, עדיף להציג את הפנים שלכם לקהל היעד הנכון ולא משהו אחר.
מצד שני, אם הכוונה שלכם היא להקים עמוד עסקי לחברה מוכרת, כגון HERSHEY'S CHOCOLATE, הם יכולים להרשות לעצמם, ועבורם זה הגיוני ולגיטימי, להשתמש או בלוגו של החברה כתמונת הפרופיל שלהם, או בכלל במוצר המוכר ביותר שלהם (הנשיקת שוקולד!) ועדיין אנשים יזהו אותם.
טיפ קטן במידה ובחרתם להשתמש במוצר ספציפי – העדיפות שיהיה עגול, וכך הוא ישתלב בצורה מושלמת במידות הרצויות לתמונת פרופיל באינסטגרם.
דוגמא טובה לכך, היא העמוד של חברת Oreo שהחליטו להשתמש במוצר המוכר שלהם, וזה עובד מושלם היות והמוצר שלהם – עוגיית שוקולד עם הקרם הלבן הטעימה הזאת, היא עצמה עגולה!
במידה ובחרתם את הלוגו שלכם כתמונת פרופיל, חשבו על גרסה מקוצרת של הלוגו שלכם.
לדוגמא, אם הלוגו שלכם כולל כיתוב קטן מתחת, הורידו אותו כי גם ככה לא יראו מה כתוב בתוך העיגול הקטן של התמונת פרופיל.
2# צרו אסתטיקה נכונה בתמונת הפרופיל שתתאים לשאר הפיד שלכם.
תמונת הפרופיל שלכם צריכה להתאים לאיך שהפיד שלכם נראה ומה שהוא מנסה לשדר.
חשבו על התמונה הזו כתוספת נהדרת שתתן את אותה התחושה והכוונה שהפיד שלכם נותן.
ערכו את התמונת פרופיל שלכם בדיוק באותה צורה שאתם מתכננים לערוך את שאר התמונות בפרופיל מבחינת פילטרים לדוגמא.
במידה ויש לכם פלטת צבעים שאתם נוטים להשתמש בתמונות בפיד שלכם, הקפידו לעשות את אותו הדבר בתמונת הפרופיל שלכם.
אל תזלזלו בתמונת הפרופיל הקטנה הזו ואל תתעלמו מהנוכחות שלה!
רק בגלל שהיא לבד, לא אומר שהיא צריכה להיות שונה משאר הפיד.
3# בחרו את הרקע והתאורה הנכונה לתמונה שלכם
במידה ולא תשתמשו בלוגו שלכם כתמונת הפרופיל, ישנם מספר דגשים שצריך לשים לב אליהם.
שימו לב לרקע של התמונה, ועדיף שהרקע יהיה עם צבע אחיד.
הרקע הוא חלק מאד חשוב, ועדיף שיהיה רלוונטי לפיד שלכם.
בחרו גוון שיחמיא לתמונה או לכם ונסו לא להשתמש במגוון פילטרים שיהפכו את התמונה למעובדת מידי.
תנסו למצוא את האיזון בין תמונה שתגרום לכם לבלוט מהשאר – כמו לדוגמא שימוש ברקע בצבע בולט, אך שימו לב שהוא לא מושך את תשומת הלב מהעיקר בתמונה – אתם!
נסו להצטלם במקומות שונים עם רקעים ובצבעים שונים, שתהיה לכם את האופציה לבחור מבין הדוגמאות השונות.
ושוב, מזכירים לכם לדבוק באסתטיקה הכללית של נראות הפיד שלכם.
4# ערכו את התמונת פרופיל שתתאים למידות המדוייקות לאינסטגרם
במידה ולא ידעתם, המידות הנכונות לתמונת פרופיל הן: 110 על 110 פיקסלים
עדיף להשתדל ולצלם תמונה שהיא לא רחוקה מהמידות האלו, ומקסימום ניתן לערוך ולחתוך את התמונה עם הכלי של אינסטגרם ברגע שתעלו את התמונה עצמה.
תמיד תוכלו לבדוק אם התמונה תראה טוב בתור עיגול בעזרת העריכת תמונת פרופיל מהעמוד שלכם.
5# הוסיפו אישיות לתמונה שלכם!
מי לא היה רוצה להשאיר רושם טוב ברשתות החברתיות בעזרת תמונה אחת קטנה?
תחשבו על דרך שתוכלו לשכנע את העוקבים שאתם שונים ומיוחדים, והכל בתוך תמונה עגולה וקטנה.
בעקבות העובדה שהגודל של העיגול הוא קטן, קשה לפעמים להכניס את כל מה שהייתם רוצים שיראו וירגישו.
אז הנה כמה רעיונות שיכולים לעזור לכם להתמקד כשאתם מצלמים את תמונת הפרופיל שלכם (לא מדובר בלוגו):
* תתנו תחושה שאתם זמינים ונעימים – צרו קשר עם המצלמה וזכרו לחייך.
* השתמשו באביזרים – אם אתם צלמים, הצטלמו יחד עם המצלמה שלכם, אם אתם כותבים, הוסיפו את המחשב/עט ומחברת אהובה עליכם או אם אתם בלוגרים שנותנים טיפים על לייפסטייל, הצטלמו עם רקע רלוונטי.
כל דבר שיכול להראות מי אתם ולמה אתם הטובים מכולם, מוסיף.
6# היו עקביים!
מומלץ להשתמש באותה תמונת פרופיל לכל הרשתות החברתיות שלכם – פייסבוק, טוויטר, לינקדאין ועוד.
תחשבו על העובדה שאם העוקבים שלכם יחפשו אתכם ברשתות אחרות מלבד אינסטגרם, יהיה להם הרבה יותר קל לזהות אתכם כאשר תמונת הפרופיל שלכם תהיה זהה בכל מקום.
העקביות הזאת יכולה לעשות סדר בבלאגן וגם להרגיע את העוקבים שלכם שאתם אותה החברה.
בנוסף, שימוש בתמונה זהה בכל הרשתות החברתיות תגרום לכך שהעוקבים או קהל היעד שלכם יודע במדובר.
זה ייתן לעוקבים שלכם תחושה של נראות ונוכחות מלוכדת בכל מקום ברשת.
אז מה למדנו היום?
שתמונה אכן שווה אלף מילים והיא חשובה מאד לעמוד העסקי שלכם באינסטגרם!
עד לפעם הבאה…
צוות אינסטה ישראל 🙂
חושבים על קידום עמוד האינסטגרם שלכם?