זמן קריאה: 1 דקה

איך לצלם בנייד כמו צלם אינסטגרם מקצועי? כל הטיפים לצילום בנייד שיעיפו לעוקבים שלכם את הכיסוי מהנייד

אנחנו, עסוקים כל היום במספרים ובלייקים,

אבל העוקבים שמחליטים להישאר, והלייקים שתקבלו, הם בעיקר תוצאה של תוכן יפה, מלוטש ונעים יותר לעין. ככל שהתמונות והעמוד יהיו יפים יותר, כך יהיה כיף וקל יותר לעקוב.
אבל איך עושים את זה?

אז החלטנו הפעם לרכז עבורכם את מיטב הטיפים של כל המומחים, לעמוד אחד עם 10 הגדולים. אנחנו מקווים שתשמרו ותיישמו את הטיפים האלו, ואם לא, העבירו לחברים שצריכים אותם.

1. קומו מהכיסא. ההיתכנות שהפריים הטוב ביותר הוא בדיוק איפה שאתם נמצאים – נמוכה מאוד. הקיפו את האובייקט וחפשו את הפריים הטוב ביותר: מאיזו זווית הרקע הכי פחות מפריע? מאיזו זווית האור נופל על האובייקט בצורה הטובה ביותר? איפה אין השתקפויות או הברקות? האם צריך לצלם מזווית עליונה? אולי להתכופף? זהו הטיפ החשוב ביותר ולכן גם הראשון – בשביל למצוא את התמונה הטובה ביותר בכל מצב שתהיו בו, תצטרכו לחפש, להתכופף, ללכת מסביב או לעלות על הכיסא. אם כל זה לא עובד, צלמו במקום וזמן אחרים.

2. נקו את העדשה. הניידים זרוקים בתיקים ובכיסים, וכל פירור או טיפה שומנית הופכים את התמונה למטושטשת. לצלמים מקצועיים מנקים עם ספריי ובד ייעודי, כל פעם שהם מוציאים את המצלמה מהתיק, אתם צריכים רק להעביר ניגוב קטן. תנאי הכרחי.

3. לפני כל קליק: נגיעה על גבי המסך לפוקוס ותאורה. כשאתם נוגעים במסך לסמן את האובייקט שאתם מצלמים, לא רק שאתם אומרים לנייד באיזו נקודה אתם רוצים את החדות המקסימלית, אלא גם איפה למדוד את האור ואיך לחשב את החשיפה. הנייד יכול לחשב תאורה לתמונת נוף ולהציג את השקיעה באופן מושלם, אבל האדם שצילמתם ייצא חשוך. נגיעה במסך כמעט בכל מצב תתקן את התאורה כך שהאובייקט שלכם ייצא חד ומואר טוב יותר.

4. לא להשתמש: המצלמה הקדמית, הזום והפלאש של הנייד יורידו את החדות של התמונה ואת איכות התאורה. למעט ככל האפשר להשתמש בכל השלושה. יוצא דופן הוא השימוש בפלאש באירועים שקורים בשעות ללא אור שמש, וחייבים תיעוד. לקחת בחשבון שחיישן האור של מצלמות הנייד הוא בעל יכולות בסיסיות בלבד ואם אפשר להימנע מצילום בתאורה חלשה, עדיף.

5. מתי לא לצלם: בשעות ובמצבים שהם האור חזק מדי או חלש מדי. שמש ישירה גורמת להבדלים חזקים מדי בין האור לצל, ומייצרת תמונות שלא נוח להסתכל עליהן. אם אתם נאלצים לצלם בשעות הצהריים נסו למצוא מקומות עם צל וללא רקעים בהירים מדי, צילום במקומות מוצלים או תאורה מרוככת של יום מעונן, יאפשרו לכם לקבל תמונות טובות יותר משמעותית. בנוסף, נסו לא לצלם אחרי שהשמש שוקעת. קשה ומורכב יותר להוציא תמונות טובות עם הנייד ללא אור טבעי חזק. השעות המומלצות לצילומי חוץ ,אגב, הן השעות שאחרי הזריחה ולפני השקיעה.

6. יציבות – תנאי הכרחי. הנה כמה דרכים לשמור על היציבות ולקבל תמונה חדה ונקיה מטשטושים ומריחות: להצמיד את הנייד לקיר, מעקה, עמוד או כל חפץ נייח סמוך. להוציא אויר בזמן הקליק יעזור ליציבות, ובנוסף אנו ממליצים להשתמש בלחצן פיסי ולא על גבי המסך. צילום באמצעות כפתור הווליום או לחצן צילום ייעודי על גבי הטלפון, יהיה יציב יותר מלחיצה על הכפתור במסך.

7. לצלם כמה תמונות – לא אחת. חיכיתם לשקיעה? התכופפתם? נשכבתם? ניקיתם את העדשה? הצמדתם את הנייד לרצפה? חבל שבסוף התמונה התפקששה בגלל איש שעבר ברקע. צלמו מספר קליקים מכל סיטואציה, ככה תוכלו לנטרל תקלות של מצמוצים, חוסר יציבות, תנועה לא צפויה ברקע או הבעה לא טובה של האובייקט המצולם. קל יותר שתהיה אפשרות בחירה מבין 5 תמונות, מאשר מלבחור בין

8. תכונת HDR פעילה. מבלי להיכנס לעומק הטכנולוגיה – האפשרות הזו גורמת להגביר את הניגודיות בין פיקסלים דומים, וזה אומר שתוכלו להציל אזורים בהירים מדי ושרופים, ולהציל אזורים שחורים וכהים מדי. האפשרות הזו טובה לכם.

9. השתמשו בקווי הרשת – ככל שיותר קוים מהמציאות (שאותה אתם מצלמים), מתלכדים עם קווי הרשת שעל מסך התצוגה המקדימה של התמונה, כך התמונה תהיה נוחה יותר לעין האנושית. קו האופק או הים מתלכדים עם קו הרשת התחתון, העץ על הגבעה או מרכז הפנים של הדוגמנית נופלים בדיוק על קו הרשת הימני? מצוין. תוכלו גם ליישר את התמונה, גם לשבור את הכללים ולשים את האובייקט במרכז שבין קווי הרשת – העיקר שתתייחסו אליהם.

10. דברים שבדרך כלל מצליחים: להצמיד את הנייד לקיר או לרצפה. הפעולה הפשוטה הזו מעניקה לתמונה פרספקטיבה ועומק, ונקודת התייחסות ליישר את התמונה אליה, כמו גם יציבות. עוד נוסחה שכמעט תמיד תייצר תמונה טובה: אור טבעי מרוכך. (שמש שעוברת דרך עננים, דרך וילון לבן, שמש ישירה בשעות השקיעה והזריחה) השתקפויות – להצמיד את הנייד לשלולית או לחלון, ייצור סימטריה נעימה ויפה, ואחרון: נושא שנראה שונה מאוד, ניגודי ובולט מהרקע שלו.

בהצלחהההה!

#ישראל #פרסום #קידום #אינסטה #לייקים #שיווק #אינסטגרם #בוסט #עוקבים