טיפים לכתיבת BIO – תיאור פרופיל!
הביו הוא למעשה תיאור קצר בראש הפרופיל שלכם, המאפשר להציג את העסק שלכם, מי אתם ומה אתם עושים בדרך ממוקדת ויעילה עם אפשרויות ליצירת קשר.
תיאור הפרופיל שלכם הוא הזדמנות מעולה לספר לא רק על העסק, אלא גם על העמוד שלכם. לתת למבקרים רמז בנוגע למה שהם יקבלו אם יעקבו.
אנו ממליצים לחשוב מהי מטרת העמוד העסקי שלכם ולמה כדאי לעקוב אחריכם בעזרת הוספת משפט אישי, המוטו שלכם, והקפידו לכתוב בשפה המתאימה למותג שתפנה לקהל שלכם בגובה עיניים.
אם תחשבו על עמוד האינסטגרם שלכם כהעמוד הראשי שלכם לעסק, תבינו את החשיבות של העניין…
ברגע שהביו שלכם יהיה איכותי יותר, תצליחו למשוך יותר עוקבים.
מה שכתוב בביו שלכם מייצג את הרושם הראשוני שאנשים מקבלים, בתקווה שירצו להיות עוקבים שלכם.
הטיפים שלנו איך להפוך את הביו למושך ורלוונטי לקהל יעד שלכם:
* ביו טוב באינסטגרם מתאר מיהו העסק שלך ומה עושה – הכל אודות העסק בדרך מושכת ומעניינת.
* במידה ואתם רוצים להתבלט במיוחד בתחום מסויים שאתם מצטיינים בו, תחביב, השראה או כל תוכן שנראה לכם
רלוונטי, תוסיפו לביו שלכם בקצרה.
* תוסיפו איך אתם יכולים לעזור או לתרום לעוקבים הפוטנציאליים שלכם.
* תחשבו מי קהל היעד שלכם – מקדו את הביו שלכם שיתאים להם.
* הכניסו קישור לאתר הבית שלכם או לתוכן אחרון שכתבתם – יש אפשרות ללינק עם לחיצה לעומת פוסטים בפיד.
* כתבו בשפה ובטון שמתאימים למותג, בחרו בדרך שתפנה לקהל היעד שלכם בגובה עיניים.
* ירידות שורה נכונות יכולות להשפיע על נוחות הקריאה, על הפרדה בין נושאים ואפילו למלא את כל המסך בתיאור
הפרופיל לפני שגוללים אל התמונות. בחרו מה נכון עבורכם – פסקה רצופה או מילים בודדות בשורה.
* תתאימו את אופי המותג ותחום העיסוק שלכם לאייקונים וצבעוניות של הביו והלוגו שלכם.
* השפה הטקסטואלית צריכה להתאים לשפה הויזואלית.
* הוסיפו משפט שיוצר חיבור רגשי – כתבו במה אתם מאמינים, או מה המוטו שלכם. שורה כזו יכולה לגרום לאנשים
להחליט שהם רוצים לזהות את עצמם עם המותג או העסק שלכם, ולהגיד לסביבה שהם בעד.
* משפטים שמשקפים את האמונה שלכם או המוטו של המותג, כמו "אושר הוא לא מטרה, הוא החלטה" יכולים לעשות את
העבודה וליצור את החיבור.
* תכתבו קצר וקולע! נסו לחשוב כיצד לנצל את ה-150 תווים בדרך היעילה ביותר שיגרום לעסק שלכם לבלוט מהשאר.
אולי שמתם לב שיש אופציה לכתוב "שם" בביו שלכם?
אל תתבלבלו, יש הבדל בין השם לשם המשתמש שלכם.
השם שתכניסו לביו שלכם הוא זה שיאפשר לעוקבים למצוא אתכם באזור החיפוש באינסטגרם.
נסו להשתמש במילים שהעוקבים או קהל היעד שלכם ישתמש בו על מנת לחפש אתכם, אפשר לדוגמא שם של המוצר הכי נמכר שלכם או מילה שמתקשרת למותג ועוד.
נסו לחשוב על מילים שימכרו את העסק או המותג שלכם בדרך הכי שיווקית ונכונה שאפשר, דבר שיכול לשכנע את קהל היעד להסתכל על העמוד שלכם ולרצות לעקוב אחריו.
הוסיפו לינק לאתר הבית שלכם ושתפו אם יש לכם האשטאג מקורי של העסק.
כאשר תוסיפו את ה-# או -@ זה אוטומטית ישייך את הכיתוב לאופציית לחיצה, במידה ואתם רוצים לשייך את העמוד למישהו נוסף (לדוגמא בעל העסק).
תוכלו לעשות את אותה הפעולה בעמוד הפרטי שלכם ולהוסיף את העמוד העסקי שיהיה לחיץ, וכך העוקבים יוכלו להגיע בקלות לעמוד העסק שלכם.
במידה ויש לכם עוד חברות בת השייכות לעסק, זהו המקום לשתף ולהוסיף את שם המותג/חברת בת.
שימו לב שבמידה והוספתם האשטאג של החברה או כל האשטאג אחר, אין אפשרות למצוא אותם בחיפוש של ההאשטאגים, אבל זה מאפשר לעוקבים שלכם להכיר את ההאשטאג של העסק ולהשתמש בו גם.
טיפ קטן שלנו בנוגע להוספת קישור ללינק לאתר שלכם – נצלו את זה לקידום העסק.
לדוגמא, אם יש לכם מוצר חדש שעומד לצאת, מכירה לתקופה קצרה או הטבה כלשהי, כתבו משפט קצר ומושך שיגרום לעוקבים שלכם לרצות להיכנס לאתר ולראות במה מדובר.
הוספת אימוג'ים לאישיות הפרופיל:
הוספת אימוג'ים שרלוונטיים לעסק יכולים להפוך את הביו שלכם לקליל ולמשוך את תשומת הלב של העוקבים.
יש לכם 150 תווים, נצלו אותם במלואם והוסיפו אימוג'ים להפוך את העמוד שלכם לאישי ואמיתי יותר.
במידה ובחרתם להוסיף אייקונים ואימוג'ים, שימו לב שהם מתאימים לאופי המותג ולתחום העיסוק שלכם.
חפשו אייקונים עם צבעוניות מתאימה לעמוד ולצבעי הלוגו שלכם, מעולמות התוכן הנכונים.
חיפושית, פרח, קשת בענן או כוכב, אינם מתאימים לכל עסק, והשפה הטקסטואלית צריכה להתאים לשפה הויזואלית.
שימו לב שמתחת לכיתוב בביו שלכם מופיעה שורת ההיילייטים Highlights של הסטוריז שהחלטתם לשמור, וגם להם יש לתת דגש בנראות, אבל זה נושא שלם בפני עצמו…יש למה לצפות! 🙂
זה הזמן לכתוב מחדש את הביו שלכם בעקבות הטיפים שלנו ולשפר אותו לחשבון העסקי שלכם.
עד לפעם הבאה!
צוות אינסטה ישראל 🙂