חג הפסח כבר הגיע ואיתו המתנות שעלינו לקנות למשפחה וחברים.
הידעתם שיש ברחבי העולם 130 מיליון אצבעות שלוחצות על פוסטים בעמודי אינסטגרם שונים ורוכשות מוצרים?
עבור עמודים עסקיים ומותגים, האופציה למכור באינסטגרם היא דרך מדהימה להציג את המוצרים החדשים שלהם, ולגרום לעוקבים לרכוש אותם!
תחשבו על זה, אתם יכולים להציג את המוצרים החדשים של המותג שלכם עם מבצעים לכבוד החג בעמוד האינסטגרם, ללמד את העוקבים שלכם על המוצרים האלו בעזרת פוסטים חדשים וסטוריז ולהוביל לכך שהעוקבים ירצו לרכוש את המוצרים ישירות מעמוד האינסטגרם שלכם!
זה לגמרי משנה את כללי המשחק לעסקים וחברות שמנסות לקדם את עצמן ברשת.
נשמע טוב לא? אז בואו תלמדו איך עושים את זה!
נתחיל קודם כל בהסבר קצר על מה זה בכלל פוסט קנייה באינסטגרם ואיך כדאי לעמוד העסקי שלכם להשתמש בו.
בעזרת אופציית "תיוג קנייה" של מוצר בפוסט, תוכלו למכור את המוצר שלכם בפיד.
במידה ואתם חברה או מותג של בגדים, כלי בית או תכשיטים לדוגמא, זוהי הזדמנות מדהימה עבורכם להשתמש בפיצ'ר הזה!
untitled image
untitled image
untitled image
ברגע שתתחילו להשתמש בתיוגי קניות בפוסטים שלכם, זה יגרום לעוקבים שלכם לרצות לרכוש את המוצרים שלכם היות וזה כל כך פשוט.
יש עוד פלוס רציני בנושא, העובדה שאתם יכולים לשתף את הפוסט רכישה גם בפיד וגם בסטורי שלכם, יעלה את האפשרות שיקנו את המוצרים שלכם בדרך פשוטה וכיפית.
untitled image
untitled image
untitled image
לא מזמן, אינסטגרם הוסיפה פיצ'ר חדש נוסף שקשור לנושא – "רכישה באפליקציה" עצמה. הפיצ'ר החדש מאפשר ללחוץ על מוצר שאתה מעוניין לרכוש, וניתן יהיה לעשות זאת ישירות מהאינסטגרם ולא תצטרכו לצאת מהאפליקציה על מנת לרכוש את המוצר. האפשרות הזאת קיימת רק למספר חברות בודדות וגדולות כגון אדידס, זארה ועוד, ואפשר להשתמש בזה בארה"ב בלבד! אך אל דאגה, ברגע שזה יגיע לארץ מבטיחים לעדכן 🙂
מבחינה אסתטית, השתמשו בפיצ'ר קנייה כחלק מהפיד שלכם. כלומר, תמשיכו את אותו הסגנון של הפיד ואל תשנו את הלוק שלו בגלל האופציה הזו…
הנה דוגמא מעולה לשימוש נכון בתיוג מוצרים לקנייה בפיד, ושימו לב איך הפיד נשאר עדיין עם אותה אסתטיקה:
untitled image
untitled image
untitled image
לפני הכל, עליכם להפוך את עמוד האינסטגרם שלכם שיהיה פתוח לקניות, תוכלו לבדוק איך לעשות זאת בלינק הבא: https://www.facebook.com/business/instagram/shopping/guide
זה מאד פשוט לביצוע, ולכן אנו ממליצים לכם לשנות את ההגדרות בעמוד שלכם שגם אתם תוכלו להשתמש בזה.
בפוסטים תוכלו לתייג עד 5 מוצרים בכל תמונה ובמידה והחלטתם להעלות פוסט קארוסלה, תוכלו לתייג עד 20 פריטים.
הפוסט עצמו הוא כמו כל פוסט מבחינת פילטרים וכיתוב.
בסטוריז של אינסטגרם תוכלו להוסיף אייקון סטיקר של קנייה ולבחור את המוצר שאותו תרצו למכור. ניתן אפילו לערוך את הצבעוניות של הסטיקר לפני שאתם מעלים את הסטורי עצמו.
תוכלו להשתמש בפיצ'ר הזה במידה ואתם מתכננים להשיק מוצר חדש, תוכלו לתכנן מראש את ההכרזה שלו ומיד לאחר מכן לשווק אותו באינסטגרם לרכישה גם בפוסט וגם בסטורי!
תכננו מראש את הפיד שלכם עם התוספת הזו, והשתדלו לא להעמיס בפוסטים של קנייה.
שימו לב לדוגמא הבאה של חברת נעליים וכיצד הם השתמשו בסטוריז לקידום מוצרים חדשים לקראת האביב:
untitled image
untitled image
untitled image
untitled image
untitled image
משהו חדש נוסף הוא בעמוד החיפוש של אינסטגרם – האופציה לחיפוש "קניות" (shopping) !
באזור של החיפוש תוכלו למצוא קטגוריה שלמה המותאמת לפי החיפושים שלכם, הלייקים שעשיתם והתוכן שאתם בדר"כ אוהבים כגון, ספורט, אופנה, מוסיקה ועוד…
שם תוכלו למצוא מוצרים לרכישה בהתאם לפוסטים של חברות ועמודים עסקיים שאתם עוקבים אחריהם.
בדרך זו תוכלו להתבלט לעוד עוקבים פוטנציאליים שאולי יראו את המוצר שלכם ויכנסו לפוסט לרכישה!
הנה דוגמא מעמוד האינסטגרם של טלית, מנהלת התוכן שלנו. שימו לב שבצד ימין למעלה ניתן לבחור ב"שופינג"
ולאחר שבחרנו באופציית "שופינג" הגענו לעמוד הבא שבו יש מגוון אופציות של מוצרים לרכישה!
הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לייצר עמוד עסקי שגם ימכור עם הפיצ'ר קנייה:
1# שימו לב שהפוסטים של קנייה מותאמים לאסתטיקה הכללית של הפיד
2# השתמשו בתמונות מיום צילומים כדי לייצור פוסט קארוסלה (שם תוכלו לתייג עד 20 מוצרים!)
3# שימו לב שהתיוגים מגיעים למוצר הנכון באתר שלכם.
4# במידה ואתם מתייגים יותר ממוצר אחד בפוסט, תרווחו בין השניים מבחינת הנראות והנוחות ללחיצה.
5# השתמשו בהאשטאגים מפורטים ומדוייקים שיכולים לעזור לעוקבים לחפש את המוצרים שלכם ולהגיע ישירות לפוסט.
6# העלו פוסטים עם תיוג קנייה שהעוקבים שלכם רכשו ופרסמו אצלם בעמוד (כמובן במידה והם מאשרים).
7# תעלו פוסטים של קנייה בצורה נכונה מבחינת האסטרטגיה השיווקית שלכם.
8# לא לפרסם יותר מידי פוסטים של קנייה, ולא מומלץ אחד אחרי השני…זה עלול לעייף את העוקבים שלכם.
9# השתמשו בסטוריז על מנת לקדם את המוצרים שלכם ותוסיפו את תיוג הקנייה גם שם!
untitled image
untitled image
untitled image
מקווים שלמדתם איך להשתמש בטיפים שלנו ולהוסיף לחג הקרוב פוסטים עם תיוג קניה.
וגם אם לא, מומלץ להתנסות עם הפיצ'ר המהמם הזה בעתיד!
רוצים לקדם את עמוד האינסטגרם העסקי שלכם? אנחנו הכתובת!
מאחלים לכם חג פסח שמח וכשר.
עד לפעם הבאה,
צוות אינסטה ישראל 🙂